Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To je velice jednoduché. Elektromobily budou kupovat hlavně ekoteroristé, kteří v zápalu boje proti jaderným elektrárnám, budou mít v autě jednoruční ovládání, místo šaltpáky ebonitovou tyč a budou třít a třít a třít, až budou mít dostatek elektřiny k rozjezdu, tak se rozjedou. Ale i při jízdě nesmí zapomínat na pravidelný pohyb pravou rukou nahoru-dolů-nahoru-dolů. Jinak se jim ten werk zastaví a buď budou muset slevit ze svých zásad a nabít baterky někde ze sítě (samozřejmě s rakouským vynálezem, který jaderné elektrony nepustí drátem dále), nebo opakovat celý postup před rozjetím: nahoru-dolů-nahoru-dolů....atd. až do zblbnutí, což by při jejich IQ asi nemělo trvat příliš dlouho.;-D

0 0
možnosti

Masovější výroba má dva limity: ropné společnosti a další na nich závislé a druhý jsou automobilky, u kterých by musel být zajištěn přechod výroby bez propadů.

Jiná otázka je organizačně konstrukční; jde o vlastní dobíjení a nebo o rychlou výměnu baterií na dobíjecích stanicích. Zcela jistě by jejich četnější existence zajistila plynulou celodenní spotřebu (popřípadě regulace cenou).

0 0
možnosti

Nevím, co tímto článkem chtěl pan poslanec říci, neřekl totiž vůbec nic, scházela jakákoli konkrétní čísla, propočty apod. Narozdíl od pana Dvořáka, který ve svém komentáři použil obojí.

Jestliže je autor vázán na jedno ze stávajících loby špinavých energií a dopravy, tak to má říci přímo, protože blog není pultík ve sněmovně, kde je moci mluvit a mluvit a mluvit a nic neříkat, protože to stějně nikdo nevnímá, ale prostor sdílení optimálně faktů.

1 0
možnosti

V případě kompletního přechodu ČR na elektromobily by ten nárůst spotřeby elektřiny nebyl až tak závratný. IMHO výpočty ukazovaly na potřebu cca 1,5x kapacity Temelína, což by šlo pokrýt už z dnešních přebytků. V praxi by to asi bylo o něco víc, protože poptávka by se soustředila do nějakých 10-12 hodin během noci.

Jinak ze slunce půjdou elektromobily nabíjet dost těžko, protože elektromobil se typicky nabíjí přes noc. Vyrábět elektřinu pro elektromobily z uhlí vychází energeticky +- stejně jako pálit přímo v autech benzín nebo naftu, ale má to výhodu, že v prvním případě splodiny vypouštíme vysokým komínem elektrárny kdesi v polích, zatímco v tom druhém si je rozprašujeme přímo pod nos v místě bydliště. Jádro samozřejmě z tohoto pohledu vychází mnohem lépe než uhlí.

0 0
možnosti

elektromobil se typicky nabíjí přes noc.Pokud s nim nejezdite do prace muzete mit i pravdu.

Ale da se mabijet i na parkovisti pred superhyper, pred podnikem, kde jste zamestnan a dokonce i pred uradem kam si odskocite neco vyridit.

0 0
možnosti

P28a95v20e70l 57V22é42b50r

26. 4. 2016 7:45

Kdesi jsem četl takový vtípek, moc se mi líbil:

"Víte, kde má výfuk elektromobil?"

"??"

"Je to komín prunéřovské elektrárny!"

4 0
možnosti

OK, je to samozřejmě něco, co nelze pominout, ale na druhou stranu je dobré si uvědomit, že i za současného stavu energetického mixu je pořád lepší mít ten výfuk (z 50 %) někde 100 m nad Prunéřovem než ze 100 % na konci auta, které stojí v koloně 50 cm přede mnou.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS