Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B14e54d43ř49i19c25h 75D81v30o96ř74á29k 2502168386824

Zvyšování mezd a přijetí Eura nemá žádné rozumné souvislosti. Sěnný kurz při přijwetí je důležítý ale jen pro toho ,kdo má nějaké finanční úspory. Euro tu mělo být již minimálně 10 let. A když krachne Euro ( jak si to kdo představuje ?).tak lidé a jejich práce zůstává.

+2/0
16.7.2017 12:02

A67n69n85a 81V73e86s88e45l49á 3769960451690

Služby ani turismus nás neživí , není na investice. Nízké platy v montovnách nedávají velký prostor k rozvoji .

0/0
15.7.2017 8:43

J98i66ř68í 29Ř31e78z73n75í68k 4792232553415

Doba pro přijetí eura se přiblíží, až když se kupní síla koruny vyrovná se směnným kursem, tedy až koruna razantně posílí.

0/0
14.7.2017 20:40

M33i90r33o88s98l37a10v 15Š85i19m24o62n 3600264652963

Zrádce národa.

0/0
14.7.2017 20:22

L98u42b28o39š 22K31r40i15m10l 4287364640175

Když čtu Váš blog, tak si pokaždé říkám, kdy už konečně odejdete na smetiště dějin.

+2/0
14.7.2017 15:44

A97n89t72o36n41í63n 97K22o60u76n68o45v63s22k56ý 9548660698618

Pochopitelně že Euro ano. Vždyť jsme se k tomu zavázali a sliby se mají plnit.

Jenže to byla jiná situace a jiný stav evropské i globální ekonomiky a tak bych s přijetím Eura rozhodně nijak nespěchal.

A pokud 40% něco chce, jedná se o menšinu a tak bych radši zůstal u většinového názoru.

Euro je špatný, protože nedotažený projekt, který místo aby vyrovnával rozdíly mezi zeměmi eurozóny tak je stále zvětšuje a jediný kdo z něj opravdu profituje je Německo.

Ekonomických úvah o Euru je opravdu málo, jsou to většinou jen úvahy politické.

Moje úvaha - ekonomická - je, že Euru chybí mechanizmus redistribuce přebytků.

Pokud někdo má přebytky, třeba Německo, musí mít jiní deficity (jih). Není možné, aby přebytky měli všichni.

Až do roku 2008 fungovala skvěle redistribuce v USA, které spotřebovávalo nebo investovalo ročně o 6% více než byl jako HDP. Jak to, že nezkrachovali?

Používali Wall Street pro redistribuci. Takže výrobce třeba z Číny nebo Evropy prodal do USA a zisk (a nejen z této operace) poslal na Wall Street, kde pro něj byla řada investičních příležitostí a peníze se vrátily zpátky.

Taky existuje další nástroj redistribuce - federální rozpočet. A tak nikoho příliš nezajímá, jestli dluží Severní Karolíně Pennsylvánie, nebo je tomu naopak. To v Eurozóně ale nefunguje.

0/0
14.7.2017 11:59

M17i77r68o46s93l25a29v 12B59u28č88e79k 6103453971874

p. Urban, již jsem vyjádřil, (dole), dovolte dovětek :

ČSSD nevolím, nicméně nepopírám její historickou úlohu. Současné kroky vedou k jejímu zničení ! Zřejmě si to neuvědomujete, ale za sebe říkám :

1) Absolutně jsem nepochopil, kdo je nyní Vašim - koncovým voličem ... Otec na MD ? ...

2) Strana podněcuje novou formu třídního boje - zášť - nepochopitelná likvidace OSVČ ...

3) Absolutní nezájem mládežníků - neslučují svou budoucnost s ČSSD ... To je Mega problém !

4) Totální zadluženost strany - s reálnou hrozbou přijít o střechu Lihového domu - To je bomba !

5) Třešeň na konec - Vy jste se stali obhájci velkokapitálu ! Neuvěřitelné - pak výsledky zde ... :-)

+4/0
14.7.2017 11:25

R29a50d35i29m 62P67o84l48á64š58e93k 9576183829599

Průmysl by přijetím eura hlavně chtěl zafixovat současné nízké mzdy.

Proti třeba Německu máme produktivitu asi 70 %, zatímco mzdovou úroveň asi 30 %. Onen rozdíl, který kdyby se měl vyrovnat, by znamenal zvýšení českých mezd o cca 130 %, to znamená na víc než dvojnásobek. Toto je zároveň zdůvodnění vysokého počtu montoven u nás.

Cena za vyráběné komponenty je mimo jiné stanovována podle ceny české práce, ale okamžikem převezení přes naše hranice do státu Západní Evropy cena komponenty se zvýší na úroveň danou mzodu v tomto státu a účetně pod takovou cenou je ta komponenta montována do finálního výrobku. Rozdíl těh cen jde potom k dobru firmě provozující finální montáž a prodej toho produktu a z něho k vysokým mzdám jejich zaměstnanců a odvozeně k výběru vysokých daní a odvodů tohoto státu.

Z naší práce v českých montovnách je tak nezanedbatelná část prosperity západoevropských států. A tak to bude trvat tak dlouho, dokud u nás budou ty současné nízké mzdy.

+4/0
14.7.2017 10:11

P42e58t74r 56D38r39a52p78a20l 3215608473925

není to tak dramatické...v HDP na hlavu jsme asi 80% průměru EU, v paritě kupní síly(což je relevantnější parametr než jen mzdy) asi na 60%

0/0
14.7.2017 10:38

R71a96d67i10m 65P34o37l13á40š50e97k 9496913309809

Ale i tak bychom to měli srovnat, než přijmeme Euro.

Pokud vůbec, protože já si myslím, že dokud nebudou vyřešeny dluhy jihoevropských států, je euro velké riziko.

0/0
14.7.2017 11:23
Foto

V44l31a71d92i75m68í55r 31Š35ť87a69s57t75n71ý 1251176115293

Přesně. V tom je ten "zázrak" vyšší produktivity práce na západ od nás. My jim levně vyrobíme, oni s několikaset procentní marží prodají a u nás se to podává tak, že málo děláme.

+1/0
14.7.2017 10:49

R91a76d67i90m 93P90o82l55á55š11e18k 9756163459199

Bohužel ale jen krátkodobě.

Dlouhodbě je vyšší produktivita v tom, že běžný německý pracující si může ze svého platu dovolit koupit domů třeba drahé profesionální nářadí, svářečku, pilu atd nebo drahý počítač a počítačové programy nebo si může dovolit zaplatit každý rok drahé profesionální školení třeba na robotizaci.

Němec tak doma pracuje a učí se v podstatě se stejnými prostředky, jaké má v práci a tím má potom pro svou práci a kariéru velmi dokonalé dovednosti a podrobné znalosti.

Zatímco český pracující šetří několik let a potom si za ušetřené peníze může dovolit jen levné nářadí nebo školicí kurzy v levných vzdělávacích zařízeních na nějaký výkonný počítač a dražší soft, pokud si ho neukradne, může zapomenout.

Dlouhodobě tak bude čeký pracující zaostávat s produktivitou z tohoto důvodu, že nebude mít stejně dobrý přístup k získávání nových znalostí a dovedností

+1/0
14.7.2017 11:37

V71o43k88o48u67n 70V34l25a75d42i21m95i75r 8602418259428

Prosim o vysvetleni predposledniho odstavce, protoze konkretne cena Budvaru nabo Prazdroje se prevezenim za hranice okamzite snizi temer na polovinu.

0/0
14.7.2017 13:47

L95u30b10o52š 22U53l37r80i19c30h 5221540228594

"Průmysl by přijetím eura hlavně chtěl zafixovat současné nízké mzdy.";-D;-D;-D

Pán Polášek, kde ste na tú hlúposť prišiel, Slovensko má €, a napriek tomu mzdy nie sú zafixované ale rastú rýchlejšie ako v Česku, kde € nie je.

+1/0
15.7.2017 15:31

R81a33d48e14k 38W36o67l43o57s66z60c91z58u81k 4949178940244

Pan Urban je skvělý manipulátor. Ve své úvaze "opoměl" (houby opoměl, schválně zamlčel) několik podstatných věcí.

Je několik druhů "průmyslu" - ten za který kope p.Urban (a který chce Euro) jsou "montovny", žijící z levné práce a těm samozřejmě Euro umožní cenu práce zakonzervovat a usnadní vývoz. Pak ale máme i průmysl, který vytváří vysokou přidanou hodntu a ten přijetí Eura ještě víc poškodí. "Díky" intervencím ČNB se podstatně spomalili inovace a podniky, které ke své činnosti potřebují nakupovat moderní technologie na tom po přijetí Eura budou ještě hůř. Rozhodnutí o přijetí Eura je politické, ale politické v tom smyslu, jestli chceme zakonzervovat ekonomiku ČR jako montovnu postavenou na levné práci nebo se chceme rozvíjet směrem ke špičkovým technologiím a inovacím.

Euro je v krizi a to, že se do projektu Euro musí již skoro deset let nalévat obrovské množství peněz aby alespoň přežíval je jen důkaz jeho krize. V reálu má Euro smysl jen jako ekonomický nástroj uvnitř EU umožňující konzervaci stavu regionálních ekonomik - bohaté rozvinuté ekonomiky více bohatnou a rozvíjí se, chudé státy dál chudnou a nemají reálnou možnost rozvíjet průmysl a dohánět nejvyspělejší státy.

I pokud by měl p.Urban pravdu ve všem pravdu, tak sám se dostal do rozporu. Podle něj žije 40% obyvatel z průmyslu a těm údajně Euro pomůže, ale co těch ostatních 60%? Např. jím zmiňované stavebnictví podstatn více dováží než vyváží - jak to bude po případném přijetí Eura, kdy stavebnící budou prodávat v čechách za Euro (ale lidem s českými platy), špičkové materiály a technologie budou muset nakupovat za pevnou Euro cenu bez ohledu na to jak funguje naše ekonomika a jak se od jejícho fungování odvíjí kurz koruny...

P.S. Není pravda že "průmysl nás živí" to pracující živí průmysl. Stačí si jen poslechnout jak "průmysl" skuhrá nad nedostatkem pracovníků a vidíme kdo je na kom závislý. Jasně se ukázalo, že ten "průmysl" o kterém p. Urban mluví a za který kope potřebuje hlavně otroky k linkám...

+10/0
14.7.2017 9:36

P84e74t78r 85D45r65a58p88a60l 3675578503225

ti "otroci" jdou pak své peníze utratit do hospody nebo ke kadeřnici

0/0
14.7.2017 9:50
Foto

J69a62r82o39s71l36a56v 12K88o74n62á71š 4426906306943

90% souhlas, až na tu souvislost přijetí eura a zakonzervování nízkých platů. Slováci mají euro už ca. 10 let a tento problém nemají.

+1/−1
14.7.2017 10:34

A54n84n12a 34V96e68s47e79l94á 3879820541480

mají problém obrovský a tím je nízké mzdy a chudoba

0/−1
15.7.2017 8:41

L74u98b85o16m54i90r 38M74a52c32h79o 2472210955107

a to kde konkrétne?

0/0
18.7.2017 2:23

K26a24r12e73l 37Š93r16e82j54b25r 3253113257120

No jistě, pane Urbane. Rychle euro a nejlépe v kurzu 1:27. Pak budete v okradení lidí lepší než Komančové v roce 53.

+3/0
14.7.2017 9:25

P43e82t52r 11D63r24a74p76a64l 3875108913295

ekonomové (ne politici) se víceméně shodují na tom, že euro při současném kurzu by byla sebevražda, při přechodu by mělo být asi 1:20

+1/0
14.7.2017 9:35
Foto

J11a61r32o86s84l71a47v 63K80o85n19á26š 4546676266403

To je opravdu "hausnumero" ! Takový kurz nebude ani v r. 2100.

0/0
14.7.2017 11:00

A90n39t88o23n72í18n 48K36o45u57n81o34v49s58k23ý 9728450738148

Nikoliv, není to hausnumero.

A přepočet dle parity kupní síly bere v úvahu i to, co prostý přepočet kurzem nedokáže - třeba to, že snížená sazba DPH je u nás 15%, zatímco v Německu 7% - a je tedy mnohem přesnější.

Také mj. ukazuje, že rozdíl mezi oficiálním kurzem a kurzem dle parity kupní síly je částka, kterou při vývozu věnujeme zahraničnímu odběrateli zdarma a že tuto část svojí práce máme nezaplacenou.

Jaký bude kurz v roce 2100 nedokáže odhadnout nikdo - pochopitelně.

+1/0
14.7.2017 11:17
Foto

J30i32ř38í 39H38e77r48m61á96n43e84k 4196552582450

Karle, naprostý souhlas.

0/0
14.7.2017 11:22

K73a57r21e77l 56Š91r22e94j50b37r 3893223247320

Myslíš li to upřímně tak díky.

0/0
14.7.2017 13:00

M71i46r79o79s62l94a18v 61B98u59č45e34k 6563513921604

p. Urban, teď si představte, že existují , pravda, i pošetilí lidé, které průmysl neživí. Jsou ČSSD bombardováni, jako kdysi v Drážďanech. V jednom letadle letěl soukmenovec Mládek, pak Štěch. Jisté výsledky se dostavily, již kouřící vlastník hospody před vlastním zařízením, podpora tvořivého úsilí malofarmáře, který si mrkví dloube do kláves EET ve svém stánku + nese pytel další byrokracie ... Nálet zase někteří přežili! Tu opět vzlétá kolega Bublan, který úspěšně odhalil zakukleného živnostníka ve svém obchůdku v době Státního svátku ! Vetešil v rozměrech krámku sice pod 200 m2 - zase přehédl dovětek Zákona ČSSD, že nejde o činnost k životu potřebnou ! Bomba pokuty - jej tedy trefila ! Dotaz - Kolik bomb má Vaše strana pro OSVČ, ještě v zásobě ? Myslím, že destrukčí dílo strany se daří - Sejdeme se tedy u ponku průmyslu ! Euru zdar ! ČSSD obvzláště ... :-)

+9/0
14.7.2017 9:05

P48e35t75r 13D84r64a60p67a27l 3215178363865

pan Urban má pravdu, tento stát vždy živil, živí a bude živit průmysl. Aby mohl někdo podnikat ve službách (od hospody přes kadeřnici až třeba po maséra), musí mít zákazníka, který mu za ty služby zaplatí a ten zákazník musí mít na to zaplacení peníze. jak je již zmíněno, nejsme ekonomikou bankovní, kam by přitékaly peníze ze zahraničí, nejsme ani ekonomikou turistickou, kam by peníze přiváželi turisté, nejsme ani ekonomikou surovinovou, abychom prodávali ven suroviny. jediné peníze, které získáme, jsou peníze za prodej průmyslových výrobků, případně služeb a investic.

+1/0
14.7.2017 9:13

V12l48a64d33i39m35í96r 14J38a91v62o37r21a 4580602416328

A k tomu euro nepotřebujeme, spíše by bylo na škodu.

+4/0
14.7.2017 9:54
Foto

J45a70r12o89s87l63a45v 20K46o16n84á22š 4626506866803

To máte z toho, že věříte pizzaposlíčkovi. Průmysl se podílí na HDP 38%, služby 60% a 2% zemědělství. V Německu, považované za průmyslovou velmoc se silnou průmyslovou tradicí, činí podíl průmyslu na HDP 25% /v roce 2006 30% /. Tendence ke světové špičce je jasná - vzdělání, výzkum, vývoj, vzdělání, výzkum, vývoj, vzdělání, výzkum, vývoj atd. atd. A přesouvání průmyslu do méně vyspělých zemí - třeba do Česka.

+1/−1
14.7.2017 10:55
Foto

J73a96r21o79s10l26a26v 94K55o19n43á23š 4746726166103

Bravo ! A pak se socani diví, že už je skoro nikdo nevolí. Nedošlo moudrým hlavám, že rozzuří obchodníky , zákazníky, dopravce i výrobce.

+2/0
14.7.2017 10:40

F35r94a75n46t33i96š23e83k 29P22e91t28r21í91k 6745501744561

Jděte někam s tím sociálním inženýrstvím a centrálním socializmem.

Pokud chce nějaký podnik obchodovat v eurech, není to zakázané. Ale není důvod se teď nořit do bahna s Řeckem, Itálií a Španělskem.

+19/0
14.7.2017 8:28

V47l60a48s61t31i29m54i16l 43K77r30a32u45s 3733984834853

No, Slováci se už do toho bahna ponořili a daří se jim dobře. :-)

+2/0
14.7.2017 9:35

R67a74d50e56k 76W82o37l60o86s33z96c83z63u44k 4919478280354

Slovákům se daří dobře "přestože mají Euro", nikoli "protože mají Euro"...

+6/0
14.7.2017 9:39
Foto

F55r60a73n72t55i91š26e62k 44P63r96o76k28o28p 2362154178754

Dokažte to.

+1/0
14.7.2017 10:36

A34n98t70o77n21í11n 44K95o56u32n79o43v37s83k26ý 9488530338228

Co chcete dokazovat a proč?

Slovákům se daří dobře a mají od roku 2009 Euro - fajn.

Ale Čechům se taky daří dobře a Euro jako národní měnu nemají.

Tak co na tom chcete dokazovat?

Zajímavější by bylo se podívat na podíl mezd na HDP, tedy kolik z nově vytvořeného bohatství strčí do kapsy majitelé a kolik zaměstnanci.

To ovlivní životy obyvatel velmi výrazně.

A tady zjistíte, že spolu se Slováky patříme k zemím EU, které jsou beznadějně na konci a že k našim i slovenským zaměstnancům se dostane suverénně nejmenší díl z nově vytvořeného bohatství.

+1/0
14.7.2017 11:02
Foto

J93a29r57o40s23l47a72v 63K19o15n77á56š 4586366266233

Rozhodující je trend. A ten je pro nás neblahý. Kdysi výrazně chudší Slováci nás pomalu, ale jistě předbíhají. A na euro si nestěžují, ale makají.

+1/0
14.7.2017 12:56

V29o63k76o48u71n 37V59l45a92d82i11m35i22r 8602788749138

V mnoha ukazatelich jsou uz daleko vepredu jak smutne obcas priznava i tento platek.

+1/0
14.7.2017 14:06

A22n55t75o67n57í39n 47K47o34u90n77o75v31s17k21ý 9698960838758

Jistě, třeba v poměru státního dluhu k HDP.

Slovensko 53,5%

ČR 39,9%

...

0/0
20.7.2017 16:16
Foto

V83l50a65d69i22m46í39r 46Š47ť50a58s35t13n53ý 1651236695473

Jo, hýkají blahem, kdykoli mají poslat Řekům další příděl.

+2/0
14.7.2017 10:52

V60l16a47s11t34i13m68i66l 27K61r93a23u52s 3623944974283

Ano, všechny české politické reprezentace se v tomto směru chovaly jako chytrá horákyně: "Ano, my chceme euro. Zatím ale ne, až někdy později". Stejné je to třeba ale i s dostavbou nových bloků jaderných elektráren. Skoro všichni tvrdí, že je třeba nové bloky začít stavět. Když ale přijde na lámání chleba, zásadní rozhodnutí se odloží na pozdější dobu.

Je to prostě dáno tím, že horizont většiny našich politiků končí u příštích voleb do poslanecké sněmovny. Dál už obvykle nedohlédnou.

+8/−1
14.7.2017 8:27

J51i55ř85í 63K31i27n92d10l 2958757643737

pane Kraus plus. Chyba se vloudila

0/0
14.7.2017 8:37



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.